سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تاریخ کشور باهاما - آشنایی با کشور باهاما
تاریخ کشور باهاما - آشنایی با کشور باهاما
تاریخ کشور باهاما - آشنایی با کشور باهاما
خانه | آرشیو | ایمیل

آفت دانش تکبّر است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
امکانات و ابزارها

 RSS ">
 

بازدید روزانه: 0
بازدید دیروز:0
کل بازدید: 13954
نوشته های پیشین
لینکدونی
لینکهای روزانه
تماس با ما
آدرس:تهران،تقاطع خیابان حافظ و ورشو،شرکت سرمایه گذاری و توسعه همکاریهای اقتصادی الند
تلفن:82-02188931980
فکس:02188907358 ایمیل:info@alendcompany.com
تاریخ کشور باهاما

در 3 اوت 1492 کریستف کلمپ  اولین سفر خود را انجام داد و پس از 3 روز و طی 160 کیلومتر به دلیل اشتباهات محاسباتی به جزایر باهاما رسیدند. به تصور اینکه در خاک آسیا ستند.

با آنکه اسپانیایی‌ها هیچگاه باهاما را مستعمره خود نساختند اما وارد جزیره شده و تمامی مردم بومی آن یعنی لوکایایی‌ها را برای بردگی به هسپانیولابردند. جزایر باهاما از 1513 تا 1648 میلادی تقریباً خالی از سکنه ماند تا اینکه در آن تاریخ استعمارگران انگلیسی از برمودا به جزیره البوترا آمده و در آن ساکن شدند.

در سال 1718 انگلیسی‌ها دزدان دریایی در آب‌های باهاما را سرکوب کردند و این جزایر در آن سال جزئی از اراضی خالصه بریتانیا شد. پس از جنگ استقلال آمریکا از بریتانیا، هزاران تن از وفادارماندگان آمریکایی به حکومت بریتانیا و بردگان آفریقایی به باهاما آمدند و اقتصاد مبنی بر کشتزارها را در این جزایر پایه‌ریزی کردند. برده‌داری در سال 1807 در امپراتوری بریتانیا ملغی شد و بسیاری از بردگان آفریقایی که از کشتی‌های نیروی دریایی پادشاهای بریتانیایی رهایی یافته بودند در خلال سده نوزدهم به باهاما آمده و در این جزایر نشیمن گزیدند.

باهاما در قبل مستعمره بریتانیای کبیر بوده، در سال 1973 به استقلال رسیده و از آن پس به مانند کانادا و بیش از 50کشور دیگر، باهاما عضوی از کشورهای اتحادیه کشورهای همسود (مشترک‌المنافع) بریتانیا است و ملکه بریتانیای کبیر، رئیس دولت باهاما نیز به‌شمار می‌آید.



[ ]
+